日本家電用電化製品市場規模、シェア、競争環境、トレンド分析レポート:主要家電製品別(冷蔵庫、冷凍庫、食器洗い機、洗濯機、オーブン、エアコン、その他)、小型家電製品別(コーヒーおよびティーメーカー、フードプロセッサー、グリルロースター、掃除機、その他)、流通チャネル別(マルチブランドストア、専売店、オンライン、その他): 2025年から2033年までの機会分析および業界予測
レポートID : ROJP0425570 |
最終更新 : 2025年04月 |
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Japan Home Appliances Market Report - Table of Contents
1. INTRODUCTION
- 1.1 Study Assumptions and Market Definition
- 1.2 Scope of the Study
2. RESEARCH METHODOLOGY
3. EXECUTIVE SUMMARY
4. MARKET DYNAMICS
- 4.1 Market Drivers
- 4.1.1 Growing Traction for Smart Home Appliances to Influence Consumer Behaviours
- 4.2 Market Restraints
- 4.2.1 Semiconductor Chip Shortage to Restrain Market Expansion
- 4.3 Market Opportunities
- 4.3.1 Increase in Consumer Spending Power and Rising Disposable Income to Offer Impetus to Market Growth
- 4.4 Porter's Five Forces Analysis
- 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
- 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
- 4.4.3 Threat of New Entrants
- 4.4.4 Threat of Substitute Products
- 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
- 4.5 Insights on Consmuer Buying Behaviour in the Home Appliances Market
5. MARKET SEGMENTATION
- 5.1 By Major Appliances
- 5.1.1 Refrigerators
- 5.1.2 Freezers
- 5.1.3 Dishwashing Machines
- 5.1.4 Washing Machines
- 5.1.5 Ovens
- 5.1.6 Air Conditioners
- 5.1.7 Other Major Appliances
- 5.2 By Small Appliances
- 5.2.1 Coffee or Tea Makers
- 5.2.2 Food Processors
- 5.2.3 Grills & Roasters
- 5.2.4 Vacuum Cleaners
- 5.2.5 Other Small Appliances
- 5.3 By Distribution Channel
- 5.3.1 Multi-brand Stores
- 5.3.2 Exclusive Stores
- 5.3.3 Online
- 5.3.4 Other Distribution Channels
6. COMPETITIVE LANDSCAPE
- 6.1 Market Concentration Overview
- 6.2 Company Profiles
- 6.2.1 Haier
- 6.2.2 Daikin
- 6.2.3 Hitachi
- 6.2.4 Panasonic
- 6.2.5 Sharp
- 6.2.6 Electrolux
- 6.2.7 LG
- 6.2.8 Midea group
- 6.2.9 Bosch
- 6.2.10 Toshiba*
- *List Not Exhaustive
7. MARKET FUTURE TRENDS
8. DISCLAIMER
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